اخبار اردیبهشت 99 ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

کرونا و قرنطینه باعث افزایش خریدهای آنلاین بی‌اهمیت شد

۰ 128 ۰
کرونا و قرنطینه باعث افزایش خریدهای آنلاین بی‌اهمیت شد

موسسه Criteo گزارش داده در دوران شیوع کرونا، خریدهای تصادفی ۳۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مردم انواع اجناس و کالاها را به صورت آنلاین خرید می‌کنند.

 لباس و پوشاک، لوازم کامپیوتری و دیجیتالی، بازی، لوازم خانگی، کالاهای ورزشی، لوازم حیوانات اهلی، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و نهایتا مواد شوینده و بهداشتی و ماسک، هر چیزی سفارش آنلاین داشتند. بسیاری از مواد خوراکی و نوشیدنی‌های غیرضروری در فهرست خریدهای مردم قرار دارد. فروش الکل به صورت آنلاین ۲۴۳ درصد افزایش یافته است. فروش کوکی‌ها نیز ۵۰ درصد افزایش دارد. فروش آنلاین اسباب‌بازی کودکان نیز ۲۸ درصد افزایش را تجربه می‌کند. اما چرا مردم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و ماندن در خانه مدام خرید آنلاین می‌کنند؟ چندین دلیل روانی پشت این ماجرا نهفته است. بی‌حوصله‌گیری و بی‌انگیزگی باعث می‌شود افراد احساس کمبود هیجان و تازگی کنند و به سوی خرید آنلاین بروند. خرید کردن باعث به دست گرفتن دوباره کنترل زندگی برای افرادی می‌شود که احساس می‌کنند با ماندن در خانه، از روال عادی زندگی خارج شدند و کنترل همه‌چیز از دست‌شان بیرون آمده است. خرید آنلاین برای برخی افراد و خانواده‌ها یک سرگرمی و هیجان است. از سوی دیگر، برخی اوقات افرادی که احساس ضعف و ناتوانی در یک شرایط خاص دارند؛ تمایل به انجام کارهایی مانند خرید کردن پیدا می‌کنند. خرید می‌تواند تحقق آرزوها باشد و ما را به یاد آینده‌ای که دوستش داریم یا در انتظارش هستیم؛ بیندازد. در همین مدت همه‌گیری ویروس کرونا، بازاریابی و تبلیغات شرکت‌ها هم چندین برابر شده است و به شکل‌های مختلفی سعی می‌کنند محتوای تبلیغاتی غیرمستقیم در شبکه‌های مجازی و کانال‌های بصری در معرض نمایش کاربران قرار دهند. اما در کل این واکنش مقابله‌ای مناسب است؟ گاهی اوقات پس از خرید و سفارش یک کالا، سریعا پشیمان می‌شوید یا جذابیت و هیجان خرید آن برایتان فروکش می‌کند. این رفتار طبیعی است و هنگامی که هیجان خرید کالایی را داریم؛ تصور می‌کنیم یک چیز عالی است ولی اندکی بعد احساس اضطراب پیدا کرده و هیجان آن از بین می‌رود. حس خوب خریدها بسیار کوتاه مدت است و اگر جزو افرادی هستید که قدرت اقتصادی بالایی ندارید و پس‌انداز یا پول درون کارت اعتباری شما محدود است؛ احتمالا پس از مدتی حس نارضایتی سراغ‌تان بیاید و فقط پول‌های خود را از دست داده باشید.



منبع : mashable
نظرات کاربران ( ۰ )
ارسال نظر

شما نظر خود را در رابطه با این مطلب بنویسید

  • نام و نام خانوادگی :
  • ایمیل :
  • پیام شما :
  • کد امنیتی :