شرکت تویوتا مجبور شد کارخانههای خود در کشور ژاپن را تعطیل کند؛ چون پروسه تعمیر و نگهداری پایگاه داده در این کشور، باعث پر شدن فضای ذخیرهسازی شد. تویوتا در اطلاعیه خود گفته کار ساماندهی به پایگاه داده این شرکت در ژاپن از ۲۷ آگوست آغاز شد و تا ۳۰ آگوست قادر به از سرگیری فعالیت خود نبودند. چون، طی مراحل نگهداری پایگاه داده و در حین جمعآوری، حذف و سازماندهی دادهها، یک خطا ناکافی بودن دیسک رخ داد و سیستم متوقف شد. سیستم پشتیبان هم با همین خطا مواجه میشود. نهایتا، تویوتا روز ۲۹ آگوست موفق به انتقال دادهها به سروری با ظرفیت بیشتر میشود. تویوتا میگوید این خطا بر اثر یک حمله سایبری نبوده است. این شرکت مشتری سرویسهای ابری اژر مایکروسافت و AWS آمازون است و تمام دادهها و اپلیکیشنهای خود طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ را به ابر منتقل کرده است. در اوایل سال جاری، تویوتا با یک نشت اطلاعاتی بزرگ روبرو شد که در آن، ۲.۱۵ میلیون مشتری ژاپنی، اطلاعات شخصی و مرتبط با خودروی خود را به دلیل پیکربندی اشتباه سرویس ابری، در معرض دید عموم یافتند. همینطور، تویوتا در سال ۲۰۲۲ مجبور شد یک کارخانه را به دلیل حمله سایبری به یکی از شرکتهای زنجیره تامین، تعطیل کند. در حال حاضر، کارخانههای تویوتا در ژاپن فعالیت خود را آغاز کردند ولی مشکلات فناوری اطلاعات این شرکت چالشبرانگیز شدهاند.
منبع: datacenterdynamics
دیدگاه خود را بنویسید