بایگانی نوشته‌ها

چگونه بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی جهان را بسازیم (بخش اول)

چگونه بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی جهان را بسازیم (بخش اول)

امروز قصد داریم درباره­ی بزرگ‌ترین برند تولیدکننده­‌ی مواد غذایی جهان صحبت کنیم؛ شرکتی که در ۱۸۹ کشور جهان فعالیت دارد، با ۴۴۷ کارخانه و جایگاه‌ی ثابت در فهرست برترین برندهای جهان. تاریخچه­ی تاسیس نستله (Nestlé) به بیش از یک قرن پیش بازمی‌گردد. بسیاری از ما نستله را با محصول محبوب «نسکافه» می‌شناسیم ولی این شرکت سبد غذایی بسیار بزرگ و متنوعی تولید می‌کند؛ از انواع غذای کودک و مکمل‌های دارویی گرفته تا آب معدنی، صبحانه‌های بسته‌بندی شده، قهوه و چای، شیرینی، لبنیات، بستنی، غذای منجمد، غذای حیوانات خانگی و دیگر انواع محصولات غذایی بسته‌بندی و آماده­ی مصرف و مواد اولیه­ی آشپزی. این برند سوئیسی، تا دلتان بخواهد برندهای زیرمجموعه دارد که هریک نیز برای خودشان یک غول در صنعت غذایی هستند. نسپرسو، نسکافه، کیت‌کت، سرلاک، اسمارتیز و نسکوئیک تنها چند برند مشهور نستله هستند که برآورد می‌شود سالیانه، نزدیک به یک میلیارد دلار، درآمدزایی داشته باشند. اما چگونه نستله به این موفقی‌ت­ها رسید و در هر دو جنگ جهانی قرن بیستم، نه تنها ورشکسته و ضعیف نشده، بلکه بزرگ‌ترین رشدهای تاریخ خود را تجربه کرد؟
۸ رفتار به ظاهر ساده که می‌توانند باعث از دست رفتن فوری احترام شما نزد دیگران شوند

۸ رفتار به ظاهر ساده که می‌توانند باعث از دست رفتن فوری احترام شما نزد دیگران شوند

هنگامی که به دیگران را نگاه می‌کنید؛ به طور ناخودآگاه در حال تماشای یک مستند شناختی درباره­ی آن‌ها هستید. این موضوع درباره­ی شما نیز صادق است؛ رفتارهای پیش‌پا افتاده و بسیار ساده‌ای که شاید هرگز به آن‌ها فکر نکرده‌اید و عادت‌وار رخ می‌دهند؛ عمیقا بر درک دیگران از شما تاثیرگذار هستند.شما همه­ی تلاش خود را به کار می‌گیرید تا فردی مثبت و رو به جلو جلوه کنید ولی باز هم ممکن است دیگران تصویری منفی و کاملا اشتباه از شما داشته باشند؛ زیرا با برخی رفتارهای خود خیلی سطحی مواجه شده و از ارسال سیگنال‌های منفی به دیگران بی­خبر هستید.این مقاله، می‌خواهد ۸ رفتار ساده را مورد بررسی قرار می­دهد که ممکن است تاثیرات عمیقی بر شما و دیگران بگذارد؛ از جمله این­که در چند ثانیه، تمام احترام خود را نزد دیگران از دست بدهید.
۱۲ ترفند برای تصمیم‌گیری بهتر

۱۲ ترفند برای تصمیم‌گیری بهتر

احتمالا در بیشتر کارهایی که در محل کارتان یا برای کسب‌وکارتان انجام می‌دهید؛ مجبور به تصمیم‌گیری می‌شوید. با گذشت زمان، نیاز پیدا می‌کنید مهارت‌هایی برای تصمیم‌گیری بهتر و براساس تجربیات گذشته و دانش جدید خود، کسب کنید. برخی افراد به صورت طبیعی و ناخودآگاه، مهارت‌هایی در خود نهادینه می‌کنند که منجر به تصمیم‌گیری بهتر می‌شود اما بهتر است خودتان سراغ یادگیری فرآیندهای تصمیم‌گیری درست بروید تا هم در حوزه­ی توسعه فردی و هم در کار و زندگی، مرتبا تصمیم‌های موفق‌تری اتخاد کنید.
هدف بلندپروازانه آرم: نیمی از بازار تراشه‌های دیتاسنتر در سال ۲۰۲۵

هدف بلندپروازانه آرم: نیمی از بازار تراشه‌های دیتاسنتر در سال ۲۰۲۵

محمد عواد، معاون ارشد زیرساخت در آرم، طی مصاحبه‌ای با رویترز گفت که این  شرکت می‌خواهد سهم خود از بازار پردازنده‌های دیتاسنتر را از ۱۵ درصد به ۵۰  درصد تا پایان سال ۲۰۲۵ برساند.
تعرفه‌های ترامپ، تهدیدی برای سرمایه‌گذاری مراکز داده هوش مصنوعی

تعرفه‌های ترامپ، تهدیدی برای سرمایه‌گذاری مراکز داده هوش مصنوعی

اعمال تعرفه‌های جدید دولت ترامپ بر واردات تجهیزات فناوری از کشورهای چین،  تایوان و کره جنوبی می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های عظیم شرکت‌های فناوری در  توسعه مراکز داده و زیرساخت‌های هوش مصنوعی را با تهدید جدی مواجه کند.
ابررایانه فرانتیر با تراشه‌های قدرتمند AMD رکوردشکنی کرد

ابررایانه فرانتیر با تراشه‌های قدرتمند AMD رکوردشکنی کرد

پردازنده‌های AMD نقشی کلیدی در ثبت رکورد جهانی جدید با ابررایانه فرانتیر  ایفا کردند. در این پروژه، شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) با  نرم‌افزار «Ansys Fluent» در آزمایشگاه ملی اوک‌ریج (ORNL) در زمانی 25  برابر کمتر از قبل اجرا شد.
انرژی مصرفی مراکز داده هوش مصنوعی در ۲۰۳۰ برابر با کل کشور ژاپن

انرژی مصرفی مراکز داده هوش مصنوعی در ۲۰۳۰ برابر با کل کشور ژاپن

طبق گزارشی جدید از آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، صنعت هوش مصنوعی جهانی  تا پایان این دهه به اندازه کل مصرف برق فعلی کشور ژاپن، انرژی نیاز خواهد  داشت. با این حال، تنها نیمی از این تقاضا ممکن است از منابع تجدیدپذیر  تأمین شود.
۱۵ روش برای ایجاد تعادل میان افزایش دستمزدها و رضایت کارمندان

۱۵ روش برای ایجاد تعادل میان افزایش دستمزدها و رضایت کارمندان

در سال‌های اخیر، تورم به یک چالش مهم برای مشاغل تبدیل شده است. کارکنان دوست دارند به اندازه‌­ی تورم و حتی بیشتر، حقوق‌شان افزایش پیدا کند. از سوی دیگر، تمایل دارند کمترین افزایش حقوق را داشته باشند تا هزینه‌های کلی شرکت را کنترل کنند. بنابراین، ایجاد یک تعادل میان افزایش دستمزدها و رضایت کارمندان، یک استراتژی مهم و موثر برای مدیران و رهبران کسب و کارهاست.در حالی که تعیین چگونگی برقراری تعادل میان نیازهای شرکت و نیازهای نیروی انسانی می‌تواند دشوار و پیچیده باشد؛ روش‌هایی وجود دارد که مدیران با آن‌ها از این چالش عبور کنند. در ادامه، ۱۶ عضو شورای تحریریه سایت فوربس، هر کدام یک استراتژی تعادل‌سازی حقوق‌ها و هزینه‌ها ارائه کردند که می‌تواند مورد استفاده رهبران شرکت‌های تجاری برای مدیریت تورم دستمزدها و حفظ نیروهای با انگیزه و متعهد باشد.