26 آذر 1403
حتما این ضربالمثل را شنیدهاید که «بیخبری، خوش خبری است!». متأسفانه، این قانون در مورد جدایی کارکنان و ترک بیسر و صدای آنها صدق نمیکند. چون درست مانند سال 2022 و 2023 در سال جدید نیز بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک در دنیا با مشکل از دست دادن کارکنان مواجه هستند که اصطلاحا به آن «quiet quittin» گفته میشود.نه تنها ترک کار توسط کارکنان، هنوز هم بهصورت مکرر اتفاق میافتد؛ بلکه کمبود نیروی کار متخصص نیز در حال افزایش است. همه اینها بر روحیه و بهرهوری شرکت تأثیر منفی میگذارد. به این معنی که هیچ زمانی مانند زمان حال برای کنترل و اصلاح شیوههای مدیریت کارکنان قبل از اینکه خیلی دیر شود؛ پر اهمیت نیست.با این اوصاف، بیایید نگاهی به پنج روشی بیندازیم که منابع انسانی با استفاده از آنها میتواند موضوع از دست دادن نیروی کار را مدیریت کند.
17 آذر 1403
زیمنس، که در سال 1847 تأسیس شد، یک تولیدکنندهی تجهیزات رادیولوژی در دنیا با تاریخچهای پر فراز و نشیب است. زیمنس AG، (AG مخفف Aktiengesellschaft، یک کلمهی آلمانی به معنای شرکت است)، یک برند مهندسی آلمانی با دفتر مرکزی در برلین و مونیخ است که به عنوان بزرگترین شرکت مهندسی در اروپا شناخته میشود. زیمنس یکی از سران درجهی یک در تامین تجهیزات مراقبتهای بهداشتی و تشخیص پزشکی و رادیولوژی در جهان است که محصولات مراقبتهای بهداشتی آن حدود 12% از کل درآمد این شرکت را تشکیل میدهند. تاریخچهی دراماتیک این برند و حقایق جذابی که در مورد روند پیشرفت آن تا به امروز وجود دارد، به طور کامل در این مقاله آمده است.
27 آبان 1403
مدیریت تغییر یک رویکرد سیستماتیک برای مقابله با انتقال یا دگرگونی اهداف، فرآیندها یا فناوریهای یک سازمان است. هدف از مدیریت تغییر، اجرای استراتژیهایی برای اعمال تغییر، کنترل تغییر و کمک به افراد برای سازگاری با تغییر است. استراتژی مدیریت تغییر، برای داشتن عملکرد موثر باید در نظر داشته باشد، که تعدیل یا جایگزینی چگونه بر فرآیندها، سیستمها و کارکنان درون سازمان تأثیر میگذارد. باید فرآیندی برای برنامهریزی و آزمایش تغییر، انتقال تغییرات، برنامهریزی و اجرای تغییرات، مستندسازی تغییرات و ارزیابی اثرات آن وجود داشته باشد.
20 آبان 1403
مهندسی آشوب فرآیند آزمایش یک سیستم محاسباتی گسترده است تا اطمینان حاصل شود که سیستم میتواند در برابر اختلالات غیرمنتظره مقاومت کند یا خیر. این نظریه بر مفاهیم زیربنایی نظریهی آشوب تکیه دارد که بر رفتار تصادفی و غیرقابل پیشبینی تمرکز میکند. هدف مهندسی آشوب، شناسایی ضعف در یک سیستم از طریق آزمایشات کنترل شده است، که رفتار تصادفی و غیرقابل پیشبینی را معرفی میکند.
14 آبان 1403
دریافت بازخوردهای مثبت یا منفی جز جداییناپذیر محیط کار هستند. اما شنیدن در مورد کارهایی که در محل کارتان خوب انجام نمیدهید، میتواند احساس بدی درون شما ایجاد کند. حتی اگر این بازخورد با لحن دلسوزانه نیز عنوان شود ممکن است در ابتدا اثرات بدی داشته باشد. با این وجود، در این زمان میتوانید کاری انجام دهید که به شما امکان میدهد با موضوع بهتر برخورد کنید. به عنوان مثال، میتوانید مدیتیشن کنید، قدم بزنید یا یادداشت کنید. به خود یادآوری کنید که آن شخص به شما بازخورد میدهد زیرا به فعالیت شما اهمیت میدهد.اما چه اتفاقی میافتد وقتی مدیر یا رئیس به احساس شما اهمیتی نمیدهد، یا وقتی بازخورد ضعیفی ارائه میشود؟ چگونه میتوانید پاسخهای احساسی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید؟ تنها راه خلاص شدن از احساس بد در مورد بازخورد انتقادی، مواردی است که به صورت اصولی با هم بررسی میکنیم.
15 مهر 1403
عدم اطمینان اقتصادی، نیاز به افزایش مداوم ارزش کسب و کار و تغییر روشهای کار و اهرم IT، اجزای جداییناپذیر شرکتهای فناوری اطلاعات در سالهای اخیر هستند. از این رو انتظارات بیشماری از مدیران حوزهی فناوری اطلاعات وجود دارد، زیرا آنها با فشار برای استفاده از فناوریهای جدید و هدایت سازمان به جلو و همزمان بهبود کارایی، مقابله با چالشهای کارکنان و مواجهه با شکاف مهارتهای فنی مواجه هستند.
08 مهر 1403
رفتارها و عادات سمی مانند دروغگویی، منفینگری، بینظمی، تعلل، سرزنش و قلدری بزرگترین موانع پیشرفت ما در محیط کار و حتی زندگی روزمره هستند. این عادتها نه تنها ما را از اهدافمان دور میکند؛ بلکه محیط کار را برای دیگران مخرب و استرسزا میکند. هر یک از ما ممکن است یک یا چند رفتار یا عادت سمی را درون خود رشد داده باشیم که نحوهی مواجه و مقابله با آنها بسیار مهم و حیاتی است.
14 مرداد 1403
بسیاری از کسبوکارهای نوپا قبل از رسیدن به مرحلهی سودآوری که اصطلاحا به آن «جریان نقدی مثبت» گفته میشود؛ با وجود پیشبینیهای مالی به ظاهر معقول، با شکست مواجه میشوند. با این وجود، تحقیقات نشان میدهد که عدم دقت کافی در رسیدگی به امور مالی دلیل اصلی اشتباهات رایج تجاری است. بسیاری از کارآفرینان تازهکار این مشکلات را با مواردی مانند این که «رقبا کثیف بازی کردند» یا «چرخه اقتصاد با من یار نبود» توجیه میکنند. در این مقاله ۷ اشتباه رایجی که افراد در فرآیند مدیریت مالی و سوددهی کسبوکار خود با آن مواجه هستند را بر اساس کتاب «موشک سود» (Profit Rocket) از «کلی کلیفورد» بررسی میکنیم.
06 مرداد 1403
زمانی که در حال پیدا کردن یک شغل یا کار مناسب هستید؛ اولین قدم ایجاد یک رزومه قوی از توانمندیها است که بر اساس آن بتوانید نظر کارفرمایان را جلب کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است مهارتهای فنی یا رشتهی تحصیلی خود را در رزومه بگنجانید. در این بین تفکر و مهارت تحلیلی یکی از مواردی است که کمتر به آن توجه میشود. در حالی که بسیاری از کارفرمایان برای جذب نیرو برای تفکر تحلیلی، اهمیت ویژهای قائل هستند که نوع خاصی از مهارتهای نرم شناخته میشود؛ مهارتی که میتوانید آن را از طریق تجربه و تفکر در خود ایجاد کنید. توسعه و برجسته کردن مهارتهای فردی شما به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات و مسائل، میتواند شما را در رسیدن به اهداف حرفهای و دستیابی به شغلی رضایتبخش، یاری کند. با توجه به این که اطلاعات زیادی در این زمینه وجود ندارد، در این مقاله تصمیم داریم تا این مهارتها را تعریف کنیم؛ توضیح دهیم که چرا این مهارتها مهم هستند، سپس برخی از اشکال کلیدی مهارتهای تحلیلی را فهرست میکنیم و توضیح میدهیم که چگونه میتوانید آنها را در رزومه خود برجسته کنید.
09 تير 1403
در محیطهای کاری مدرن، اتاقهای کنفرانس برای ارتباط، همکاری و بهرهوری بیشتر افراد بسیار مهم هستند. با پیشرفت تکنولوژی، روندهای فناوری اتاق کنفرانس برای حمایت از نیازهای کسبوکارهای مدرن روز به روز در حال پیشرفت است. فناوریهای مدرن از تنظیمات سنتی میکروفون و پروژکتورها فاصله گرفتهاند. امروزه انواع فناوریهای سمعی و بصری جزء ضروری اتاقهای کنفرانس مدرن هستند.