31 فروردین 1404
احتمالا در بیشتر کارهایی که در محل کارتان یا برای کسبوکارتان انجام میدهید؛ مجبور به تصمیمگیری میشوید. با گذشت زمان، نیاز پیدا میکنید مهارتهایی برای تصمیمگیری بهتر و براساس تجربیات گذشته و دانش جدید خود، کسب کنید. برخی افراد به صورت طبیعی و ناخودآگاه، مهارتهایی در خود نهادینه میکنند که منجر به تصمیمگیری بهتر میشود اما بهتر است خودتان سراغ یادگیری فرآیندهای تصمیمگیری درست بروید تا هم در حوزهی توسعه فردی و هم در کار و زندگی، مرتبا تصمیمهای موفقتری اتخاد کنید.
23 فروردین 1404
در سالهای اخیر، تورم به یک چالش مهم برای مشاغل تبدیل شده است. کارکنان دوست دارند به اندازهی تورم و حتی بیشتر، حقوقشان افزایش پیدا کند. از سوی دیگر، تمایل دارند کمترین افزایش حقوق را داشته باشند تا هزینههای کلی شرکت را کنترل کنند. بنابراین، ایجاد یک تعادل میان افزایش دستمزدها و رضایت کارمندان، یک استراتژی مهم و موثر برای مدیران و رهبران کسب و کارهاست.در حالی که تعیین چگونگی برقراری تعادل میان نیازهای شرکت و نیازهای نیروی انسانی میتواند دشوار و پیچیده باشد؛ روشهایی وجود دارد که مدیران با آنها از این چالش عبور کنند. در ادامه، ۱۶ عضو شورای تحریریه سایت فوربس، هر کدام یک استراتژی تعادلسازی حقوقها و هزینهها ارائه کردند که میتواند مورد استفاده رهبران شرکتهای تجاری برای مدیریت تورم دستمزدها و حفظ نیروهای با انگیزه و متعهد باشد.
12 اسفند 1403
در سالهای اخیر، استفاده از چتباتهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای کاربردهای مختلفی مثل حل مسايل ریاضی، ترجمهی متون، تولید محتوا، و حتی تهیه فهرستی از غذاها یا دستور آشپزی افزایش یافته است. اما برخی افراد از این چتباتها به عنوان درمانگر یا تراپیست استفاده میکنند و نتایج خود را در شبکههای اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک میگذارند. این افراد به جای مراجعه به روان پزشک، پرسشها و مشکلات سلامت روان خود را با چت جیپیتی در میان میگذارند و جلسات روان درمانی رایگان یا مشاورههای درمانی راحت ِ بدون اتلاف وقت و هزینه، دریافت میکنند.
28 بهمن 1403
هوش مصنوعی دیگر یک فناوری معمولی نیست؛ بلکه با سرعتی چشمگیر در حال دگرگون کردن صنایع مختلف و بازار کار است. این انقلاب فناورانه فرصتهای بی شماری را به وجود میآورد، اما تهدیدی جدی برای مشاغل خاص نیز به حساب میآید.
14 بهمن 1403
ویزا بدون شک یکی از شناخته شدهترین لوگوها و برندهای جهان است. واقعیت جالب در مورد نام برند این است که آنها این نام را انتخاب کردند زیرا به اندازهی کافی ساده است و در هر زبانی بهصورت یکسان صدا میشود.ویزا امکان انتقال الکترونیکی وجه در سراسر جهان را فراهم میکند و بیش از 1700 تراکنش در ثانیه را پردازش میکند. ویزا دومین سازمان پرداخت بزرگ جهان، پس از China Union Pay است که محلی است و باعث شده ویزا بیشترین دسترسی جهانی را داشته باشد. برخلاف رقبای امریکن اکسپرس و دیسکاور، ویزا کارت صادر نمیکند، اعتبار را افزایش میدهد، یا نرخ یا کارمزدی را برای مصرفکنندگان تعیین نمیکند و این مسئله آن را از سایر تسهیلکنندههای پرداخت جدا میکند. با وجود آشنایی ما با این برند، احتمالا در مورد تاریخچهی آن اطلاعات زیادی نداریم. در ادامه بیشتر راجع به تاریخچه ویزا و داستان جالب پشت آن صحبت میکنیم.
30 دی 1403
در میان ما، باهوشترین افراد اغلب کسانی هستند که کم حرف میزنند. با این حال، درایت آنها همچنان میتواند خیرهکننده باشد؛ اما چگونه؟ اغلب این افراد ویژگیها و رفتارهایی دارند که نشان میدهد چقدر باهوش هستند؛ بدون اینکه نیازی به گفتن کلمهای داشته باشند. برای اینکه ثابت کنید چقدر باهوش هستید؛ نیازی نیست آن را فریاد بزنید؛ فقط کارهای زیر را انجام دهید:
17 دی 1403
آیا هنوز در رزومه خود عبارات «تسلط بر مایکروسافت آفیس»، «علاقهمند به کار گروهی» یا «سختکوشی» را درج میکنید؟ اگر جواب شما به این پرسشها مثبت است؛ به احتمال زیاد رزومه شما قدیمی است. حتما شوکه شدهاید اما واقعیت این است که موارد مهم نگارش رزومه نیز مانند هر چیز دیگری با گذشت زمان تغییر میکند. جالب است بدانید با وجود این که نزدیک به 9 میلیون فرصت شغلی در ایالات متحده وجود دارد اما تخمین زده میشود که 6.3 میلیون از افراد بیکار هستند؛ زیرا تعداد مشاغل بیشتر از کارکنان است. با وجود تعداد زیادی فرصت، ناباورانه به نظر میرسد که بسیاری از افراد در کشور هنوز بیکار هستند، اما این را میتوان با عوامل متعددی توجیه کرد که یکی از آنها شکاف مهارتهای پرهزینه است.
26 آذر 1403
حتما این ضربالمثل را شنیدهاید که «بیخبری، خوش خبری است!». متأسفانه، این قانون در مورد جدایی کارکنان و ترک بیسر و صدای آنها صدق نمیکند. چون درست مانند سال 2022 و 2023 در سال جدید نیز بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک در دنیا با مشکل از دست دادن کارکنان مواجه هستند که اصطلاحا به آن «quiet quittin» گفته میشود.نه تنها ترک کار توسط کارکنان، هنوز هم بهصورت مکرر اتفاق میافتد؛ بلکه کمبود نیروی کار متخصص نیز در حال افزایش است. همه اینها بر روحیه و بهرهوری شرکت تأثیر منفی میگذارد. به این معنی که هیچ زمانی مانند زمان حال برای کنترل و اصلاح شیوههای مدیریت کارکنان قبل از اینکه خیلی دیر شود؛ پر اهمیت نیست.با این اوصاف، بیایید نگاهی به پنج روشی بیندازیم که منابع انسانی با استفاده از آنها میتواند موضوع از دست دادن نیروی کار را مدیریت کند.
17 آذر 1403
زیمنس، که در سال 1847 تأسیس شد، یک تولیدکنندهی تجهیزات رادیولوژی در دنیا با تاریخچهای پر فراز و نشیب است. زیمنس AG، (AG مخفف Aktiengesellschaft، یک کلمهی آلمانی به معنای شرکت است)، یک برند مهندسی آلمانی با دفتر مرکزی در برلین و مونیخ است که به عنوان بزرگترین شرکت مهندسی در اروپا شناخته میشود. زیمنس یکی از سران درجهی یک در تامین تجهیزات مراقبتهای بهداشتی و تشخیص پزشکی و رادیولوژی در جهان است که محصولات مراقبتهای بهداشتی آن حدود 12% از کل درآمد این شرکت را تشکیل میدهند. تاریخچهی دراماتیک این برند و حقایق جذابی که در مورد روند پیشرفت آن تا به امروز وجود دارد، به طور کامل در این مقاله آمده است.
27 آبان 1403
مدیریت تغییر یک رویکرد سیستماتیک برای مقابله با انتقال یا دگرگونی اهداف، فرآیندها یا فناوریهای یک سازمان است. هدف از مدیریت تغییر، اجرای استراتژیهایی برای اعمال تغییر، کنترل تغییر و کمک به افراد برای سازگاری با تغییر است. استراتژی مدیریت تغییر، برای داشتن عملکرد موثر باید در نظر داشته باشد، که تعدیل یا جایگزینی چگونه بر فرآیندها، سیستمها و کارکنان درون سازمان تأثیر میگذارد. باید فرآیندی برای برنامهریزی و آزمایش تغییر، انتقال تغییرات، برنامهریزی و اجرای تغییرات، مستندسازی تغییرات و ارزیابی اثرات آن وجود داشته باشد.