21 آذر 1403
شرکتهای خدماتی مانند استریمرها، به دلیل زیرساخت فناوری عظیمی که برای ارائه سرویس در سراسر جهان نیاز دارند؛ هزینههای سربار بالایی ایجاد میکنند. استفاده استراتژیک از یک پلتفرم تجزیه و تحلیل اطلاعات، این پتانسیل را دارد که هزینهی کل مالکیت (TCO) کسب و کار را کاهش دهد. همه این مزایا در عین بهینهسازی عملیات و افزایش درآمد به دست میآید.
17 آذر 1403
زیمنس، که در سال 1847 تأسیس شد، یک تولیدکنندهی تجهیزات رادیولوژی در دنیا با تاریخچهای پر فراز و نشیب است. زیمنس AG، (AG مخفف Aktiengesellschaft، یک کلمهی آلمانی به معنای شرکت است)، یک برند مهندسی آلمانی با دفتر مرکزی در برلین و مونیخ است که به عنوان بزرگترین شرکت مهندسی در اروپا شناخته میشود. زیمنس یکی از سران درجهی یک در تامین تجهیزات مراقبتهای بهداشتی و تشخیص پزشکی و رادیولوژی در جهان است که محصولات مراقبتهای بهداشتی آن حدود 12% از کل درآمد این شرکت را تشکیل میدهند. تاریخچهی دراماتیک این برند و حقایق جذابی که در مورد روند پیشرفت آن تا به امروز وجود دارد، به طور کامل در این مقاله آمده است.
27 آبان 1403
مدیریت تغییر یک رویکرد سیستماتیک برای مقابله با انتقال یا دگرگونی اهداف، فرآیندها یا فناوریهای یک سازمان است. هدف از مدیریت تغییر، اجرای استراتژیهایی برای اعمال تغییر، کنترل تغییر و کمک به افراد برای سازگاری با تغییر است. استراتژی مدیریت تغییر، برای داشتن عملکرد موثر باید در نظر داشته باشد، که تعدیل یا جایگزینی چگونه بر فرآیندها، سیستمها و کارکنان درون سازمان تأثیر میگذارد. باید فرآیندی برای برنامهریزی و آزمایش تغییر، انتقال تغییرات، برنامهریزی و اجرای تغییرات، مستندسازی تغییرات و ارزیابی اثرات آن وجود داشته باشد.
20 آبان 1403
مهندسی آشوب فرآیند آزمایش یک سیستم محاسباتی گسترده است تا اطمینان حاصل شود که سیستم میتواند در برابر اختلالات غیرمنتظره مقاومت کند یا خیر. این نظریه بر مفاهیم زیربنایی نظریهی آشوب تکیه دارد که بر رفتار تصادفی و غیرقابل پیشبینی تمرکز میکند. هدف مهندسی آشوب، شناسایی ضعف در یک سیستم از طریق آزمایشات کنترل شده است، که رفتار تصادفی و غیرقابل پیشبینی را معرفی میکند.
14 آبان 1403
دریافت بازخوردهای مثبت یا منفی جز جداییناپذیر محیط کار هستند. اما شنیدن در مورد کارهایی که در محل کارتان خوب انجام نمیدهید، میتواند احساس بدی درون شما ایجاد کند. حتی اگر این بازخورد با لحن دلسوزانه نیز عنوان شود ممکن است در ابتدا اثرات بدی داشته باشد. با این وجود، در این زمان میتوانید کاری انجام دهید که به شما امکان میدهد با موضوع بهتر برخورد کنید. به عنوان مثال، میتوانید مدیتیشن کنید، قدم بزنید یا یادداشت کنید. به خود یادآوری کنید که آن شخص به شما بازخورد میدهد زیرا به فعالیت شما اهمیت میدهد.اما چه اتفاقی میافتد وقتی مدیر یا رئیس به احساس شما اهمیتی نمیدهد، یا وقتی بازخورد ضعیفی ارائه میشود؟ چگونه میتوانید پاسخهای احساسی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید؟ تنها راه خلاص شدن از احساس بد در مورد بازخورد انتقادی، مواردی است که به صورت اصولی با هم بررسی میکنیم.
05 آبان 1403
عدم اطمینان اقتصادی، نیاز به افزایش مداوم ارزش کسب و کار و تغییر روشهای کار و اهرم IT، اجزای جداییناپذیر شرکتهای فناوری اطلاعات در سالهای اخیر هستند. از این رو انتظارات بیشماری از مدیران حوزهی فناوری اطلاعات وجود دارد، زیرا آنها با فشار برای استفاده از فناوریهای جدید و هدایت سازمان به جلو و همزمان بهبود کارایی، مقابله با چالشهای کارکنان و مواجهه با شکاف مهارتهای فنی مواجه هستند.
29 مهر 1403
سادهترین راه سرمایشی مرکز داده شامل نصب سیستم سرمایش است که هوای سرد تولید شده را در اتاق سرور به گردش میآورد (یا به اصطلاح فنی سیرکوله هوا را انجام میدهد). اما در صورتی که برای شما صرفهجویی اقتصادی مهم است (حداقل در یک دوره زمانی بلندمدت)؛ ممکن است نصب مبدل هوایی برای هر رک گزینه مناسبتری باشد. گزینهی اخیر به عنوان Rear Rack Cooling یا «سیستم سرمایش خنککننده پشت رک» شناخته میشود و شامل مزایای بیشتری در مقایسه با سیستمهای سرمایش سنتی هوازی و مرسوم در مراکز داده است؛ خصوصا در زمینه بازدهی مصرف انرژی، برتریهای آشکاری دارند.در این مطلب میخواهیم به این موضوع بپردازیم که سیستمهای سرمایش پشت رک چگونه کار میکنند و چه دلایلی موجب میشود شما این سیستمها را در مراکز داده خود، با هدف ارتقای رویکرد سرمایشی به عنوان سیستم سرمایش انتخاب کنید؟
15 مهر 1403
عدم اطمینان اقتصادی، نیاز به افزایش مداوم ارزش کسب و کار و تغییر روشهای کار و اهرم IT، اجزای جداییناپذیر شرکتهای فناوری اطلاعات در سالهای اخیر هستند. از این رو انتظارات بیشماری از مدیران حوزهی فناوری اطلاعات وجود دارد، زیرا آنها با فشار برای استفاده از فناوریهای جدید و هدایت سازمان به جلو و همزمان بهبود کارایی، مقابله با چالشهای کارکنان و مواجهه با شکاف مهارتهای فنی مواجه هستند.
08 مهر 1403
رفتارها و عادات سمی مانند دروغگویی، منفینگری، بینظمی، تعلل، سرزنش و قلدری بزرگترین موانع پیشرفت ما در محیط کار و حتی زندگی روزمره هستند. این عادتها نه تنها ما را از اهدافمان دور میکند؛ بلکه محیط کار را برای دیگران مخرب و استرسزا میکند. هر یک از ما ممکن است یک یا چند رفتار یا عادت سمی را درون خود رشد داده باشیم که نحوهی مواجه و مقابله با آنها بسیار مهم و حیاتی است.
02 مهر 1403
به عنوان یک اپراتور مرکز داده، احتمالاً آنچه برای شما مهم است، قابلیت اطمینان، بهرهوری انرژی و چیدمان بهینهی سرورها در طبقات مرکز داده است. اما در اینجا یکی دیگر از ملاحظات مهم مربوط به سرورها وجود دارد که ممکن است از آن غافل شوید و آن هم انتشار نویز در مرکز داده است. در واقع، اگرچه ممکن است نویز ایجاد شده توسط سرورها نگرانکننده به نظر نرسد، اما در مواردی که کارمندان در نزدیکی رک سرورها کار میکنند، نویز و آلودگی صوتی ایجاد شده میتواند نگرانکننده باشد. در این مقاله، بررسی میکنیم که چرا نویز سرور میتواند در مراکز داده مشکلساز باشد. همچنین مراحلی که اپراتورهای مرکز داده میتوانند برای ساکت نگه داشتن سرورها انجام دهند را مرور میکنیم.